Wszechświat w Starbound (planety, koordynaty)

Platformowa gra przygodowa łącząca elementy RPG, strategii i eksploracji obcych światów. Debiut niezależnego studia Chucklefish.
Awatar użytkownika
Zack
Weteran
Weteran
Posty: 743
Rejestracja: 18 paź 2012, o 14:41
Gry: DayZ

Wszechświat w Starbound (planety, koordynaty)

Post autor: Zack » 12 sty 2014, o 19:34

Jak działa generowanie światów w Starbound.
Dodatkowo, w tym temacie, wrzucamy coordinates do ciekawych miejsc, jakie znaleźliśmy ;)

Zasady generowania wszechświata są proste: :)
  1. Każda planeta ma unikalne koordynaty (coordinates), które działają podobnie jak seed z Minecraft.
  2. W koordynatach zakodowana jest informacja odnośnie:
    - struktury biologicznej i geologicznej planety
    - warunków atmosferycznych
    - występujących na planecie miejsc fabularnych (lochy, domy, sklepy, miasta)
    - występujących na planecie skrzynek
  3. Natomiast losowy jest loot jaki znajdziemy w skrzynkach i wydropimy z potworów. Losowe są chyba też lokacje rudy.
  4. Oznacza to, że możemy wysłać na forum koordynaty do ciekawych planet, a inni gracze również będą mogli zwiedzić miejsca, które znaleźliśmy :)
  5. Pliki postaci znajdują się w folderze "player", natomiast pliki planet znajdują się w folderze "universe".
  6. Jeśli odwiedzamy daną planetę, to w naszym folderze "universe" tworzy się plik danej planety (w nazwie pliku jej koordynaty).
  7. Jeśli założymy serwer to wykorzystywane są pliki "universe" z naszego dysku. Wszyscy, którzy połączą się z naszym serwerem będą mogli ingerować w nasze planety, widzieć nasze budynki itp.
  8. Jeśli dołączamy się do serwera, to nasze pliki "universe" nie są wykorzystywane - wszystkie planety generowane są na nowo i składowane na dysku serwera.
  9. Pliki "unverse", które znajdują się lokalnie (na naszym dysku) są wykorzystywane do gry singleplayer

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości