DayZ Standalone News

Forum poświęcone DayZ Standalone oraz DayZ Mod.
Awatar użytkownika
Zack
Weteran
Weteran
Posty: 743
Rejestracja: 18 paź 2012, o 14:41
Gry: DayZ

DayZ Standalone News

Post autor: Zack » 18 gru 2013, o 10:59

Temat tylko informacyjny, o oficjalnych aktualnościach.
Dyskusja tutaj: dayz-standalone-alpha-t821.html


Już następnego dnia po premierze update, co prawda większość z tych funkcji oczekiwałem w dniu premiery. Ale jeden dzień to nie tak długo ;p
Fixed:

Drinking directly from wells now works
headwear descriptions updated
pants descriptions updated
increased battery drain by flashlight
bandaging cannot fix broken leg now
server browser shows internet tab as selected out of the box
fixed modifier messages, one message type per stage
Workshop: lowered moto helmets spawn probability. removed old proxies, replaced with memory points
Reduced level at which player becomes permanently unconscious
Increased rate players recover from shock damage
Internet set to default tab for multiplayer server browsing
improved responsiveness when side-stepping from left to right/right to left
disabled head movement for unconscious states
adjusted head bob for select animations
Various security related measures
Tweaked the tenement buildings (small and big) for spawns on the roof
improved transitions for restrained player
Removed old proxies and replaced them with memory points and new loot spawn in sheds
enabled step blending with raised rifle for better responsiveness
Roadway LOD issue fixed that caused floating loot for some buildings

New:

Temporary status indicators for state of player in the inventory screen (thirsty, sickness, hunger, etc...)
force feed other players
Rain updated - it should better correspond with the rest of scene by adding the refraction effect
New variations for main menu (Unarmed) added
Greeting animations for all stances to be replaced (Now with left hand to avoid issues when holding items)
Magnum hand IK
Opening cans with sharp tools
Dot crosshair
Damaging knife, screwdriver and bayonet used for opening cans
Loot array (with respective type of meat) added to animals configs and new types of meat added to food configs (ANIMALS DISABLED)

Central Server:

fixed performance issues on character creation and saving
fixed character creation record override
increased server response time and performance

Awatar użytkownika
divibyzero
Posty: 1914
Rejestracja: 3 paź 2012, o 20:37
Gry: Arma 2, Dark Souls
Kontaktowanie:

Re: DayZ Standalone News

Post autor: divibyzero » 19 gru 2013, o 22:57

Z nowych zmian, można sprawdzić stan baterii poprzez polizanie jej, lol;d
Fixed:
Animation transitions - Restrained, Prone Rifle
Greetings - Hand Position adjusted
Fixed several floating loot issues in buildings without floor geometry
fix for force feed/drink/consume medicine other players
sharp objects open food cans (not working in retail previously)
disabled reloading animation after mosin shot as it was preventing seeing fall of shot (temporary until new anim)
Various Critical security updates


New:
Magnum Reloads (magnum not yet enabled)
you can measure whether is a battery fully charged, half charged or empty by licking it (not working, delayed until next build)
Blog science fiction & fantasy http://divibyzero.tumblr.com/

Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DayZ Standalone News

Post autor: Taran » 3 sty 2014, o 22:26

Path o numerze 0.30.113925 Wprowadził :

- Zbalansowane odradzanie się graczy (w trakcie)
- Poprawione bezpieczeństwo Server-Side i rozwinięte opcje dostosowywania serwerów.
- .357 Magnum Speedloader powinien jest do znalezienia w DayZ.
- Servery First-Person (z perspektywy pierwszej osoby) są już obsługiwane

Naprawione
- Ciała już nie powinny znikać kiedy zabity gracz opuszcza serwer.
- Respawn powinien już poprawnie funkcjonować.
- Respawn .357 Magnum został naprawiony.

Czyli producenci pełną parą ulepszają to czego nie zrobili ;)..
Następnie z tego co widzicie lub słyszeliście, w grze jest aktualnie mało broni i producenci zdecydowali, że to MY GRACZE zadecydujemy która zostanie wybrana jako następna dodana. http://forums.dayzgame.com/index.php?/t ... nz-survey/ <----- Ankieta.Ankieta ma też określony czas więc nie wiem do kiedy potrwa. Osobiście zagłosowałem na Kałacha. ;)

A teraz może zwierzątka, no aktualnie z tego co się orientuje między polami, lasami lata wściekły królik, który wydaje dźwięk wkurzonego i głodnego zoombie.. jest to jednak błąd, tego kicającego króliczka też nie możemy zabić, czemu? sam nie wiem, ale jedynie w czym się orientuje to to, że w następnych pathah zostaną dodane zwierzęta, modele zwierząt będą z ARMY III. Lista :
-Szczur
-Krowa
-Dzik
-Kurczak
-Koza
-Owca
-Byk
-Pies (pieseł)
-Jeleń
i martwe zwierzęta które napotkamy na swojej drodze (chodzi mi o takie z oczkami x.x martwe,że martwe !)
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DayZ Standalone News

Post autor: Taran » 5 sty 2014, o 13:38

Path o numerze 0.30.113953 z dnia 5.01.2014
Nowe:

Dalsze prace nad systemem spawnu nowych postaci
Czyszczenie martwych ciał bazujące na czasie
M9130 Bagnet otwiera puszki
BattleEye Anti-Cheat po stronie serwera i klienta
Wstępna implementacja serwerów z obsługą prywatnych Hive
Wstępna implementacja serwerów publicznych z podziałem na Hive hardcore i regular
Naprawiono:

Zawieszki serwerów dedykowanych związanych ze „szkieletem postaci”
Tzw. rubberbanding postaci (tzw. cofki miejsca w którym nasza postać się znajduje)
Odczuwalne opóźnienia podczas zabawy w inwentarzu
Ten wpis został opublikowany w [SA] DayZ, [SA] Info, [SA] Patch notes dnia 5 stycznia.

Obrazek
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DayZ Standalone News

Post autor: Taran » 6 sty 2014, o 22:35

PATCH 0.30.114008
Dziś wydano drobnego hotfixa rozwiązującego dwa poważne problemy z grą.

- Naprawiono problem z crashami serwera, spowodowanym czyszczeniem pamięci.
- Krytyczne poprawki w zabezpieczeniach gry
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DayZ Standalone News

Post autor: Taran » 9 sty 2014, o 10:28

W drugiej części stycznia, poniżej lista głównych priorytetów które mają być wprowadzone do DayZ:

Wydajność, stabilność i bezpieczeństwo serwerów
Zwierzęta i polowania
Gotowanie i zbieranie surowców
Pojazdy modyfikowalne przez graczy
System budowania różnych budowli
Bardziej rozbudowany system interakcji ze środowiskiem naturalnym
Usprawiony interfejs
Ruch postaci, animacje usprawniające odczucie płynności rozgrywki
Poprawiona grafika i system fizyki (ragdoll itp.)
Wsparcie modyfikacji tworzonych przez graczy, usprawnienie elastyczności pod względem dedykowanych serwerów z różnymi typami rozgrywki
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Awatar użytkownika
Paxon96
Wędrowiec
Wędrowiec
Posty: 50
Rejestracja: 7 sty 2014, o 19:28
Gry: DayZ Battlefield 3 Battlefield 4

Re: DayZ Standalone News

Post autor: Paxon96 » 9 sty 2014, o 15:35

Widze że szukają się poważne i zarazem świetne zmiany w DayZ :D Aż chce się grać ! :D
Nie bierz życia na poważnie, i tak nie wyjdziesz z niego żywy :D

Awatar użytkownika
divibyzero
Posty: 1914
Rejestracja: 3 paź 2012, o 20:37
Gry: Arma 2, Dark Souls
Kontaktowanie:

Re: DayZ Standalone News

Post autor: divibyzero » 5 lut 2014, o 14:19

Całkim fajny update


DAYZ PATCH UPDATE 5 FEBRUARY 2014

Branch: Stable

ETA: Complete

Version: 0.33.114926

This build continues with small bugfixes and several engine changes. A late addition of a significant change to the server variable processing has provided us a major performance boost on the server of around 5-10 FPS. This helps with a great deal of issues and results in a much smoother game experience from players even on a smooth server. Once several more of these optimizations are made it will allow us to increase player/zombie numbers and enable loot and zombie respawning.

Known Issues:
- Spawns: Loot is not spawning in military tents
- Spawns: Some structures in Svetlo currently do not spawn loot
- Server: Servers under load can delay actions from the client
- Graphics: Only 4 dynamic light sources will be rendered at one time currently
- Actions: Looting a dead body may make a ghost clone copy of the inventory

New:
- Actions: chambering SKS round from pile, loading 10 rounds from pile
- Actions: You can uncuff other players with the hacksaw
- Actions: Cannot use an item (e.g. drink/eat) if it is "Ruined"
- Actions: Interactions with items reworked. Drinking/Eating/etc... more robust and user-friendly
- Actions: Restrained players cannot use inventory or action menu
- Animations: Player now can take and hide rifle in crouched run
- Animations: SKS reload animations
- Animations: firing weapon when sprinting will transition player into the aimed run(with some temporary limitations)
- Crafting: FNX45 pistol can be chambered with single round
- Crafting: Opening cans with combat knife added
- Crafting: Opening cans with machete added
- Crafting: Painting Motorbike Helmets to Black and Green
- Crafting: Waterbottles and canteens now allow pouring water between them
- Effects: Magnum revolver ejecting shells when reloading
- Effects: Magnum revolver sounds - gunshots, reloading
- Effects: Mosin ejecting shells when cycling
- Effects: New Mosin sounds - gunshots, cycling, reloading
- Gear: Improvised courier backpack added
- Gear: Machete added
- Gear: Hard hats added in various colors
- Gear: Motorcycle Helmets have black visor variants
- Gear: Small, uncomfortable, and silly (but cute) children's school backpack
- Gestures: Clapping Gesture added, default F5 key
- Gestures: Pointing Gesture added, default F6 key
- Login: Player queuing system introduced. Penalty waiting time added for switching server or disconnecting a server quickly
- Login: Players receive a login timeout when disconnect, increased if disconnect within 30 minutes of joining (max 5 minutes)
- Login: When players logout, their avatar sits on ground for 30 seconds. Players must make sure they logout somewhere safe
- Server: Player spawns now cached by engine directly, increasing performance
- Server: Optimized synchronization and transfer of variables within and outgoing from server (significant performance increase on server, of 5-10 FPS)
- Spawns: Added Bubble goose jackets into the loot spawns
- Spawns: Added SKS rifle, speedloader, ammunition piles and boxes and SKS bayonet into the loot spawns
- Spawns: Healthcare Center now spawns loot
- Spawns: .45acp box of 25rnds added to loot spawns
- Spawns: Police stations now spawn loot
- Systems: Hunger and Thirst slightly modified.
- Systems: Notifications added to UI for hydration and high energy
- Systems: Fractures can now occur due to melee and shot damage, not just environmental
- Systems: Fractures (arms/legs) now saved and loaded correctly from database
- Translations: Added strings for all consumable items (Gas canisters, Batteries etc) and container items (First aid kit etc) for English, with some Spanish and Russian
- Zombies: Different types of Military zombies now have tougher attack values and improved durability
- Zombies: Engine dynamic obstacle checking (zombie, another player)
- Zombies: Svetlojarsk zombie spawns added

Fixed:
- Actions: morphine injection can be used on other player effectively fixing his broken legs and item correctly positioned in hands
- Actions: Keys won't disappear after uncuffing
- Actions: loading ammo works for sprayed Mosin variants
- Actions: Read/Writing notes with paper and pen now works again
- Actions: reviving with epinephrine or defibrillator works also if player blood is below 500 units of blood
- Actions: Actions on another player no longer have an unlimited distance (max 2 meters)
- Art: Bug allowing players to clip through geometry of the police station building.
- Animations: fixed an issue where reload in prone would leave some residue sound clutter at the end of the reload animation
- Animations: Weapon reloading for magazine was not working properly when no magazine fitted
- Animations: Rifle Aimed Walk Updated, diagonal animations fixed
- Animations: Sidestepping through doorway with rifle while crouching should not cause the player to get stuck now
- Animations: knocking down player now possible in prone states, (possibly fixing the issue with frozen characters)
- Animations: changed animation for equipping the compass
- Animations: Proper animation played when taking pistol in run
- Animations: Changing stances is faster now both for armed and unarmed player
- Animations: Skinning problem with armored zombies that caused the model to warp during some animations
- Animations: Standing with aimed weapon now allows for higher angle of tilt/bend
- Animations: Mosin bolt animation after each shot updated to match hand animation
- Animations: Removed footstep sound from pointing animations
- Animations: Pointing gesticulation now possible even when holding 2 handed weapons
- Animations: Clapping now possible to initiate while holding 2 handed weapons
- Config: Berries have more nutrition now
- Crafting: You can no longer saw off sawed off shotgun
- Crafting: Can spraypaint M4 to green or black
- Crafting: Damage is now transferred when items are painted
- Crafting: Improved Backpack creation only possible when Courier Bag is empty (previously items accidentally deleted)
- Crafting: Weapon cleaning kit can't be used when it's "Ruined" and won't reduce condition of a gun
- Crafting: Spraypainting an M4 won't delete your carry handle
- Crafting: Guns are no longer placed on ground while being painted (if not nescessary)
- Crafting: You won't loose attached universal weapon flashlight after M4 painting
- Items won't longer appear on ground after unsuccessful force feeding/drinking/fibrillating/handcuffing and won't loose quantity
- Effects: Dazed effect plays again when a player is hit/damaged/shot
- Effects: Some effects were not active locally when a player was restrained
- Effects: gunshot sound of Magnum reverted to original one
- Fixed: Missing texture error dz\weapons\data\weapons_damage_metal_smdi.paa
- Fixed: Popping up texture error for beret models
- Gear: Spraycans won't deplete after relogging
- Gear: Book, radio, pot, pan, gas canisters, matchbox, paper, firewood and stone can be placed in hands
- Gear: Headlamp beam raised slightly
- Gear: Painted items now retain their previous quantities (i.e. Magazine ammo won't reset)
- Gear: Various item descriptions and notifications fixed for grammar, typos, more detail
- Gear: ZSh-3 Pilot helmet fixed and updated
- Gear: Hoxton and Dallas masks where displayed in center of character, now display on face
- Gear: Splint position in hand was wrong now corrected
- Gestures: Taunt defaults correctly to F4 key
- Graphics: "god rays" could cause overloaded post-processing and graphical corruption
- Graphics: fix of removing shining object from hand (switch off)
- Graphics: Roads have per pixel lights
- Graphics: Dynamic lights should be now defined with "radius" value which is maximum radius of light in meters
- Graphics: Tooltips are now not displayed for quickbar items, as it is a reference to type not specific item
- Login: Respawn button now works correctly
- Login: Various bugs fixed associated with connection errors that could cause a character to be deleted or killed by the server
- Spawns: Lowered chance of Taloon and Mountain backpacks spawning
- Spawns: Drastically lowered chance of backpacks spawning on the construction site
- Spawns: Loot spawn tweaks in some civilian structures
- Weapons: Mosin recoil increased
- Weapons: Sawed-off shotgun can be loaded with ammo (was broken due to changed inheritance)
- Weapons: Sawed-off shotgun: reduced size in inventory, reduced spread
- Weapons: It is no longer possible to attach longrange scope onto SKS
- Weapons: M4 carry handle can now be attached to painted variants of M4
- Weapons - fixed error in config of shotgun snaploader causing low velocitiy and damage
- Zombies: Better filter/check of attack hits directly in engine
- Zombies: Military zombies made tougher

Hotfixed:
- Crash: Irregular crash of server in corpse garbage collector consequence of this is that the bodies will not disappear if other player is in vicinity
- Crash: Creating item using recipe system caused serious server crash when not enough space in inventory
- Crash: Client crash on exit, all systems 100% reproduction
- System: Previous build caused overzealous starvation to occur
Blog science fiction & fantasy http://divibyzero.tumblr.com/

Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DayZ Standalone News

Post autor: Taran » 7 lut 2014, o 11:24

W krótce więcej.
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DayZ Standalone News

Post autor: Taran » 12 lut 2014, o 15:04

Nowy path :)

Rozpoznane błędy

Animacje: Prawa ręka drży podczas wskazywania na coś, cała postać drży podczas aktywowania/deaktywowania środkowego palca.
Akcja: zdejmując worek na głowę bezpośrednio na ziemię nasza wizja pozostaje czarna
Dodano:

Animacje: ułożenie na dłoniach Rugera 10/22
Animacje: upłynniono przechodzenie między animacjami (wskazywanie, pokazywanie środkowego palca, przywitanie itd.)
Rzemiosło: Można naprawiać ubrania, bronie za pomocą specjalistycznych przedmiotów (jak np. zestaw do szycia)
Ekwipunek: skonfigurowano zestaw do szycia razem z listą naprawialnych przedmiotów, dostępny w loocie
Ekwipunek: skonfigurowano wytrzymałe kurtki motocyklowe, dodano do lootu
Ekwipunek: dodano kowbojski kapelusz w różnych kolorach, dodano do lootu
Ekwipunek: Dodano B95 i 762 szybkoładownicę do lootu
Ekwipunek: Dodano wytrzymałe skórzane kurtki do lootu
Gestykulacja: Kciuk do góry dodano pod klawisz F7
Serwer: Optymalizacja synchronizacji tekstur i materiałów (mała poprawka w serwerowym FPS)
System: Obrażenia od upadku uzależnione od wysokości (upadek z pięciu metrów = złamane nogi, z 15 metrów = najprawdopodobniej śmierć)
Naprawiono:

Działanie: nie można było założyć worka na głowę innym graczom
Działanie: Zdjęcie worka na głowę w momencie posiadania pełnego inwentarza nie sprawi, że będziecie dalej ślepi ale bez worka w inwentarzu
Grafika: zduplikowana geometria flanelowych koszul w niskich rozdzielczościach LOD
Animacja: naprawiono błąd związany z pozostaniem w stanie zoomowania będąc na klęczkach i w trakcie przeładowania
Animacje: Gracz automatycznie zdejmie broń jednoręczną klaszcząc
Animacje: Pointing and clapping now works even when initiated from aimed states (?)
Animacje: Naprawiono błąd związany z przyklejoną ręką i FNX45 leżąc i przeładowując
Animacje: Standardowa pozycja celowania z karabinów (stojąco/klęcząco) została dopasowana do różnych broni
Animacje: Drżenie prawej ręki, trzymając przedmiot w ręce i pokazując środkowy palec
Rzemiosło: Nie można połączyć stackowalnych przedmiotów w stanie zepsucia (ruined)
Rzemiosło: Nie można załadować broni zepsutą (ruined) amunicją
Rzemiosło: Osłona hełmu motocyklowego nie pozostawała taką samą po przemalowaniu
Zwiecha: Zwiecha gry podczas używania komendy FLUSH.
Zwiecha: Zwiecha gry gdy nie było zdefiniowanego dźwięku
Inwentarz: Po złupieniu ciała gracza, łup pozostawał w ciele
Medykamenty: Wymioty/Przepełnienie było całkowicie zepsute.
Walka wręcz: Mała broń ręczna typu młotek, śrubokręt, piła – zadaje obrażenia
Spawn: Zmniejszono szansę na spawn zestawu do czyszczenia broni
System: System leczenia podwójnie procesował regenerację krwi
System: Informacje dotyczące stanu postaci nie był yczyszczone/resetowane po zmianie
System: Pozycja gracza nie była zapisywana poprawnie po rozłączeniu
System: Gracz mógł pozostać w stanie ‘śmierci’ podczas podłączania się do gry
System: Gracz dostawał błędne dane dotyczące obrażeń od upadku
System: Rozłączenie martwego gracza sprawiało znikanie jego ciała po około 30 sekundach
System: Obrażenia były rozdawane równomiernie wszystkim przedmiotom w inwentarzu, teraz jest to uzależnione od stanu przedmiotu w którym się znajdują
System: Zablokowana informacja po otrzymaniu stanu ‘przepełnienia’
Bronie: Parametry balistyczne zostały podkręcone aby odwzorować wiernie realizm
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość