Spostrzeżenia DayZ Standalone

Forum poświęcone DayZ Standalone oraz DayZ Mod.
Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Spostrzeżenia DayZ Standalone

Post autor: Taran » 12 sty 2014, o 12:49

Więc chciałbym tutaj przedstawić swoje spostrzeżenia..Jak na wersję alpha, bo to nawet beta nie jest gra jest w miarę rozbudowana i dopracowana, cieszy mnie to że poprawili logowanie do gry (w modzie czasami dochodziło do 5 minut, aż się weszło na serwer, a tu parę sekund i jesteś!).Sam ekwipunek jest ciekawie zrobiony naciskasz ,,TAB'' i widzisz co się dzieje z Twoja postacią, co jej dolega itp, oraz co masz na sobie, i w jakim stanie (na większych detalach jak masz koszulkę damged, to widać jak jest poszarpana ;) ).I teraz dojdźmy do otoczenia SŁOŃCE TO TWÓJ WRÓG przez słońce zginąłem bodajże dwa razy z całym eq.. po prostu raziło mnie i nie widziałem skąd do mnie prują, ogólnie otoczenie jest ładnie zrobione, ale troszkę gorzej niż w Armie 3, no ale DayZ a Arma 3 to zupełnie dwie inne gry ;).

A teraz może gracze? na PL serwerach nic się nie zmieniło, każdy do siebie strzela, latają wyzwiska jaki to nie jesteś ch..,ku.. itd, czyli pełna kulturka :D, ale za to na serwerach DE,GB,AU itd gra się przyjemnie, osobiście parę razy napotkałem grupkę graczy, którzy mi pomogli, dali pistolet w rękę, magazynki, naboje i życzyli szczęścia 8-).

Co do Bugów...bugi w alphie są po prostu wkur... denerwujące.Czasami spadniesz z dachu, bo Twojej postaci się coś ubzdura i zrobi krok w prawo, albo spadniesz z drabiny i się połamiesz, albo totalnie SPADNIESZ ZE SCHODÓW I SIĘ ZABIJESZ..do tego te irytujące zoombiaki, chcesz go trafić a ten Cie wyprzedza i BUUM krwawisz.. plus ZOOMBIE DUCHY, które przenikają przez ściany aby Cie zabić.

Osobiście grę bardzo polecam, dalej ma zachowany taki klimacik :D, boisz się że zaraz stracisz EQ ale dalej idziesz tam gdzie zaplanowałeś.Ocena końcowa którą wystawię to może być spokojnie 9/10, ale pamiętajcie też, że to jest wersja ALPHA I TO NIE JEST NAWET BETA.Ogólnie polecam :)
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Awatar użytkownika
Zack
Weteran
Weteran
Posty: 743
Rejestracja: 18 paź 2012, o 14:41
Gry: DayZ

Re: Spostrzeżenia DayZ Standalone

Post autor: Zack » 12 sty 2014, o 12:58

Taran nie ma sensu wystawiać oceny grze, która nie jest skończona ;p

Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Spostrzeżenia DayZ Standalone

Post autor: Taran » 12 sty 2014, o 13:01

wystawiam po swojemu, jak na wersje Alpha, gdzie to podkreśliłem. ;)
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Awatar użytkownika
Paxon96
Wędrowiec
Wędrowiec
Posty: 50
Rejestracja: 7 sty 2014, o 19:28
Gry: DayZ Battlefield 3 Battlefield 4

Re: Spostrzeżenia DayZ Standalone

Post autor: Paxon96 » 12 sty 2014, o 18:39

Jak dla mnie to pod względem optymalizacji, klimatu i same gry najlepsza alfa w jakąkolwiek grałem :D
Nie bierz życia na poważnie, i tak nie wyjdziesz z niego żywy :D

Awatar użytkownika
Zhar
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2012, o 14:21
Gry: i zabawy różnorakie ;)
Lokalizacja: Łuków

Re: Spostrzeżenia DayZ Standalone

Post autor: Zhar » 15 sty 2014, o 13:28

Do FNXa potrzeba:

- .45ACP Rounds
- FNX45 Magazine

Awatar użytkownika
Taran
Bard
Bard
Posty: 463
Rejestracja: 21 gru 2012, o 14:18
Gry: DayZ Mod,DayZ,Battlefield 3 i wiele innych ;)
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Spostrzeżenia DayZ Standalone

Post autor: Taran » 16 sty 2014, o 14:34

A do magnuma ammo jest bardzo rzadkie z tego co zauważyłem
Znaleźli strzelca??... Znaleźli...

Awatar użytkownika
Paxon96
Wędrowiec
Wędrowiec
Posty: 50
Rejestracja: 7 sty 2014, o 19:28
Gry: DayZ Battlefield 3 Battlefield 4

Re: Spostrzeżenia DayZ Standalone

Post autor: Paxon96 » 17 sty 2014, o 17:02

Nie, łatwo jest znaleźć ammo do Magnum. Najczęściej respi się w blokach w mieście. Z tego co ja przynajmniej zauważyłem :D
Nie bierz życia na poważnie, i tak nie wyjdziesz z niego żywy :D

Awatar użytkownika
divibyzero
Posty: 1914
Rejestracja: 3 paź 2012, o 20:37
Gry: Arma 2, Dark Souls
Kontaktowanie:

Re: Spostrzeżenia DayZ Standalone

Post autor: divibyzero » 13 lut 2014, o 14:03

A strzeliłem sobie taką krótką recenzję ;)

http://azylalfa.pl/dayz-standalone-alph ... zy-swinia/
DayZ Standalone jest trochę przemalowaną na dzika świnią. Gra bazuje na silniku ArmA 2, zatem zmaga się z tymi samymi błędami co popularna modyfikacja o tej samej nazwie. W gruncie rzeczy DayZ SA oferuje nawet mniej niż MOD, jednakże ciągle rozszerzający się zespół developerski, oficjalne wsparcie ze strony Bohemia Interactive i spory budżet pozwalają mieć nadzieję na rozwój wersji Standalone, podczas gdy MOD pozostanie już raczej na tym sam poziomie. Developerzy mają ambicje by przerabiać toporny silnik ToH do skutku – aż nie zostanie osiągnięta pożądana funkcjonalność, stabilność i optymalizacja gry.

W tej chwili jednak jest to wczesna wersja Alpha, a podstawowych funkcji znanych z MOD-a (jak pojazdy, czy polowanie) ciągle brak. Dlatego polecam wersję Standalone tylko dla entuzjastów, którzy chcą wesprzeć twórców i uczestniczyć w długim i mozolnym procesie rozwijania gry. Jednak nie polecam jej sceptykom, gdyż w tej chwili SA to krok wstecz w stosunku do MOD-a. Architektura serwerowa w dalszym ciągu zmaga się ze znanymi problemami jak konieczność restartu co kilka godzin, drastycznie spadająca liczba server-FPS przy zwiększeniu ilości obiektów (zombie, graczy, czy zwykłych przedmiotów). Brakuje również optymalizacji przy wczytywaniu tekstur – silnik ArmA 2 renderuje obiekty, które znajdują się poza naszym polem widzenia, co powoduje duże spadki client-FPS w miastach (pomimo faktu, że znajdujemy się na przykład w budynku i patrzymy w ścianę).

Spora liczba zmian i usprawnień widocznych obecnie w DayZ Standalone – jak na przykład system inwentarzu, system ubioru, nowe modele, animacje postaci, masa przedmiotów i crafting – jest zaczerpniętych z A2, A3 oraz różnych modyfikacji do powyższych. Lecz te funkcje nie uwzględniają (niestety) zmian na poziomie rdzenia, czyli tam gdzie znajduje się większość ograniczeń silnika A2. Dobrze na przyszłość rokuje fakt, że twórcy informują o ciągłych (acz powolnych) usprawnieniach na poziomie „core” – ostatnio udało się podobno osiągnąć spory przełom i podnieść dość znacznie FPS server-side (czyli mówiąc po ludzki liczbę obiektów, które może obsłużyć serwer).

Istnieje nadzieja, że odpowiednie wykorzystanie funduszy z „wczesnego dostępu” przyczyni się do powstania prawdziwego dzika, a nie przemalowanej świni. Ale nie wcześniej niż za rok.
Blog science fiction & fantasy http://divibyzero.tumblr.com/

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość