Demon's Souls (PS3)

Mroczne, piekielnie trudne i nietuzinkowe action RPG, osadzone w oryginalnym świecie fantasy.
Awatar użytkownika
divibyzero
Posty: 1914
Rejestracja: 3 paź 2012, o 20:37
Gry: Arma 2, Dark Souls
Kontaktowanie:

Demon's Souls (PS3)

Post autor: divibyzero » 16 sty 2013, o 20:48

Obrazek

Tytuł: Demon's Souls (PS3)
Gatunek: Action RPG
Cena: poniżej 40 zł
Ocena: 9/10

Stwierdzenie, że "Demon's Souls przenosi Cię do świata mrocznego fantasy" nie oddaje w zupełności konceptu tej gry. Świat jest cały zbudowany z mroku i szarości. Właściwie słońce nie rzuca w nim cienia, a wątłe snopy światła na całą krainę cieni. Wyobraźcie sobie królestwo jakiegoś mądrego, dobrego Lorda czy Króla, które nagle popada w chaosie, zniszczeniu, przygnębieniu, gdzie króla nagle zaczyna pożerać obłęd. Wyobraźcie sobie, że oszalały król stoi osamotniony w swoich komnatach, gdyż pozabijał wszyskie swoje sługi i całą rodzinę prócz szlachetnego syna, który uciekł nie mogąc patrzeć na upadek ojca. Wyobraźcie sobie upadłe królestwo, którego nikt nie ratuje bo władca przygląda się z gorzkim uśmieszkiem jak smok pustoszy krainę. Wyobraźcie sobie jak ten świat będzie wyglądał po 1000 latach, a może będzie to wizja zbliżona do rzeczywistości w grze.

Obrazek

Osławioną cechą Demon's Souls jest poziom trudności. Po pierwszych godzinach gry można być absolutnie pewnym, że zupełnie zmienisz swoje początkowe podejście i będziesz poruszał się ostrożnie, wręcz paranoicznie wypatrując za każdym rogiem zasadzki przeciwnika. Mocną stroną jest tutaj dobre zbalansowanie poziomu trudności - nawet na 200+ poziomie możemy zginąć od kilku uderzeń przeciwnika w pierwszej lokacji! Co zatem zmienia wytrenowanie naszej postaci? Klasyczne w RPG parametry jak siła, zręczność i inteligencja, tylko że nie odczujesz ich wpływu jeśli zezwolisz przeciwnikowi nawet na kilka frywolnych ciosów. Jeśli chcemy dłużej przeżyć to przede wszystkim musimy umiejętnie unikać ataków (zręczność), odpowiednio władać tarczą (wytrzymałość, siła) lub rzucać właściwe zaklęcia (inteligencja, wiara). Innymi słowy - wyższy poziom postaci pozwoli na przyjęcie większej ilości ciosów przeciwnika "na tarczę", ale jeśli nie zasłonisz się w porę przed zionięciem smoka - nie pomoże nawet najlepsza zbroja i najwyższy lvl.

Dobrze zbalansowany poziom trudności ma również inne zalety - możemy zacząć własciwie od dowolnej lokacji (początkowo jest ich bodaj 4 do wyboru). Oczywiście różne poradniki doradzają odwiedzenie ich w różnej kolejności (zależnie od tego czy gramy magiem, rycerzem czy jakąś inną klasą) ale ogólna zasada jest taka, że wszędzie jest jednakowo trudno. Do tego jeśli zginiemy kilkadziesiąt razy to, paradoksalnie, gracz wcale nie siwieje i nie rzuca gry w kąt - oczywiście część się zniechęci, ale większość z urażonym poczuciem dumy postanowi jeszcze raz, ostrożniej przejść daną lokację.

Kolejną niezwykle mocną stroną Demon's Souls są bohaterowie niezależni. Wzorem wielkich gier RPG jak Baldur's Gate możemy liczyć na różnorodne scenariusze spotkań z nimi. W zależności od "tendencji postaci" oraz "tendencji świata" (czyli tak jakby charakteru) NPC będą nas prosić o pomoc, obdarowywać przedmiotami, opowiadać historie, wyrażać dezaprobatę czy atakować pod postacią ludzką lub jako czarny fantom. Jak widać system jest rozbudowany i na początku nikt nie jest go w stanie zrozumieć ;) Jednym słowem moża powiedzieć, że poprzez dokonania w grze możemy wpłynąć na skłonności (tendencję) całego świata oraz naszej postaci. Zabijanie złych postaci czy demonów "rozjaśnia" krainę i naszego bohatera, dzięki czemu możemy spoufalać się z "dobrymi" NPC i odwrotnie - działania "złe" przybliżają nas do "niesławnych" NPC jak Mefistopheles. Ponadto można przyjąć dwie formy - duszę lub ciało. Ta pierwsza jest formą ucieczki od zepsutego świata, którą ludzie umożliwili dzięki magii. Postać cielesna jest za to rzadkim przywilejem, a jednocześnie klątwą. Odzyskujemy ją po zabiciu jakiegoś pierwotnego demona, ale sprawia ona, że odczuwamy bóle i nieszczęścia "realnego" świata. Pod postacią "ducha" świat wygląda tak samo, ale odczuwa się go nieco lżej oraz można pomagać innym graczom (niebieski fantom) albo atakować ich (czarny fantom).

Obrazek

Ciekawie jest rozwiązany multiplayer, który jest możliwy tylko pod postacią cielesną. Gdy przyjmiemy taką formę, możemy prosić o pomoc, która objawia się w postaci niebieskich fantomów graczy. Może nam pomagać maksymalnie dwóch graczy, co daje 3-osobową drużynę. Czwartym członkiem rozgrywki może stać się czarny fantom, który zazwyczaj jest niezwykle groźnym graczem,żądnym PvP.

Podsumowując, dla tej gry warto zakupić PS3 (lub chociaż pożyczyć od kumpla). Gra jest porównywalna do, dostępnego na PC, Dark Souls ale jednocześnie zupełnie inna. Zarówno fabuła, świat jak i bossy są niepowtarzalne w obu tych grach. Łączy się tylko mechanika i bardzo wysoki poziom trudności ;)

Trailer i kawałek gameplay'a:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sSbX7OThqJI[/youtube]
Blog science fiction & fantasy http://divibyzero.tumblr.com/

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość