O grze Demon's Souls

Mroczne, piekielnie trudne i nietuzinkowe action RPG, osadzone w oryginalnym świecie fantasy.
dmn
Stalker
Stalker
Posty: 54
Rejestracja: 21 lis 2012, o 11:58
Gry: Divinity: grzech pier...

O grze Demon's Souls

Post autor: dmn » 14 sty 2013, o 23:43

Obrazek

Jest to na pierwszy rzut oka typowy action-RPG w klimatach mrocznego fantasy, który wyróżnia się jednak wysokim poziomem trudności i oryginalnym multiplayerem. Kolorystyka gry, postacie niezależne, a zwłaszcza przeciwnicy stwarzają atmosferę przygnębienia, ciągłego niebezpieczeństwa i grozy.
Najbardziej urzekający jest tutaj jednak fakt, że gra została tak zaprojektowana, byśmy się nie zniechęcali po kilku zgonach, rzucając pada, ze słowami "gra jest gupia", a raczej zauważamy od razu że zginęliśmy przez nieuwagę, jakiś błąd taktyczcny, albo po prostu za bardzo przyszarżowaliśmy. I chcemy naprawić swoje niedociągnięcia grając bardziej uważnie.

Ogólnie możnaby sie rozpisywać o grze na wiele innych sposobów, ale nic nie zastąpi doznań empirycznych dlatego dodam jeszcze tylko że jest to jedna z tych gier dzięki którym nie żałuję zakupu konsoli, gdyż w przeciwieństwie do jej następczyni (Dark Souls) została wydana tylko na PS3. Można to uznać za wadę, ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;]

Aha jeszcze jedna wada to fakt, że zostały wydane 3 rózne wersje gry (EU, USA i Azja?) posiadając np. EU nie pogramy z posiadaczami dwóch pozostałych i analogicznie mając USA i azje.

A tutaj jak kogoś gierka zainteresowała trailerek który mimo że rozgrywke pokazuje głównie w końcówce oddaje klimat gry w 100%
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sSbX7OThqJI[/youtube]

Awatar użytkownika
Zack
Weteran
Weteran
Posty: 743
Rejestracja: 18 paź 2012, o 14:41
Gry: DayZ

Re: O grze Demon's Souls

Post autor: Zack » 15 sty 2013, o 09:15

Potwierdzam - dla tej gry warto zakupić PS3 ;)

Obrazek

Stwierdzenie, że "Demon's Souls przenosi Cię do świata mrocznego fantasy" nie oddaje w zupełności konceptu tej gry. Świat jest cały zbudowany z mroku i szarości. Właściwie słońce nie rzuca w nim cienia, a wątłe snopy światła na całą krainę cieni. Wyobraźcie sobie królestwo jakiegoś mądrego, dobrego Lorda czy Króla, które nagle popada w chaosie, zniszczeniu, przygnębieniu, gdzie króla nagle zaczyna pożerać obłęd. Wyobraźcie sobie, że oszalały król stoi osamotniony w swoich komnatach, gdyż pozabijał wszyskie swoje sługi i całą rodzinę prócz szlachetnego syna, który uciekł nie mogąc patrzeć na upadek ojca. Wyobraźcie sobie upadłe królestwo, którego nikt nie ratuje bo władca przygląda się z gorzkim uśmieszkiem jak smok pustoszy krainę. Wyobraźcie sobie jak ten świat będzie wyglądał po 1000 latach, a może będzie to wizja zbliżona do rzeczywistości w grze.

Obrazek

Kolejną niezwykle mocną stroną Demon's Souls są bohaterowie niezależni. Wzorem wielkich gier RPG jak Baldur's Gate możemy liczyć na różnorodne scenariusze spotkań z nimi. W zależności od "tendencji postaci" oraz "tendencji świata" (czyli tak jakby charakteru) NPC będą nas prosić o pomoc, obdarowywać przedmiotami, opowiadać historie, wyrażać dezaprobatę czy atakować pod postacią ludzką lub jako czarny fantom. Jak widać system jest rozbudowany i na początku nikt nie jest go w stanie zrozumieć ;) Jednym słowem moża powiedzieć, że poprzez dokonania w grze możemy wpłynąć na skłonności (tendencję) całego świata oraz naszej postaci. Zabijanie złych postaci czy demonów "rozjaśnia" krainę i naszego bohatera, dzięki czemu możemy spoufalać się z "dobrymi" NPC i odwrotnie - działania "złe" przybliżają nas do "niesławnych" NPC jak Mefistopheles. Ponadto można przyjąć dwie formy - duszę lub ciało. Ta pierwsza jest formą ucieczki od zepsutego świata, którą ludzie umożliwili dzięki magii. Postać cielesna jest za to rzadkim przywilejem, a jednocześnie klątwą. Odzyskujemy ją po zabiciu jakiegoś pierwotnego demona, ale sprawia ona, że odczuwamy bóle i nieszczęścia "realnego" świata. Pod postacią "ducha" świat wygląda tak samo, ale odczuwa się go nieco lżej oraz można pomagać innym graczom (niebieski fantom) albo atakować ich (czarny fantom).

Obrazek

Ciekawie jest rozwiązany multiplayer, który jest możliwy tylko pod postacią cielesną. Gdy przyjmiemy taką formę, możemy prosić o pomoc, która objawia się w postaci niebieskich fantomów graczy. Może nam pomagać maksymalnie dwóch graczy, co daje 3-osobową drużynę. Czwartym członkiem rozgrywki może stać się czarny fantom, który zazwyczaj jest niezwykle groźnym graczem,żądnym PvP.

Kilka screenów z pierwszych godzin gry:
Obrazek

Obrazek

Ponadto jestem zdania, że Dark Souls wiele utraciło na wersji PC. Developerzy sami przyznali, że to dla nich eksperyment i pierwsze podejście do tworzenia gier na komputery (wiadomo, japońce). Opłaciło im się pod względem finansowym, ale gra od początku była przewidziana na konsole i wielkie TV.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2013, o 12:41 przez Zack, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zhar
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2012, o 14:21
Gry: i zabawy różnorakie ;)
Lokalizacja: Łuków

Re: O grze Demon's Souls

Post autor: Zhar » 15 sty 2013, o 09:38

Skoro Zack o Japonczykach i PC wspomniał to ich podejscie do gier PC.
http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162, ... .html?bo=1

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość