Bar Post-Apo

Sztuka, kultura, niepasująca do innych działów. Fantastyka i nie tylko.
Awatar użytkownika
divibyzero
Posty: 1914
Rejestracja: 3 paź 2012, o 20:37
Gry: Arma 2, Dark Souls
Kontaktowanie:

Re: Bar Post-Apo

Post autor: divibyzero » 29 sty 2013, o 22:40

Emka pisze:No ale na razie to i tak bardziej w sferze marzeń - bo na otwarcie knajpy potrzeba sporo funduszy - a nie wiem czy można dostać dotacje na coś takiego...
Byłem kiedyś na spotkaniu odnośnie dotacji unijnych. Największy problem to formalności, jeśli przez nie przejdziesz to kasę można wyrwać nawet jeśli projekt nie jest specjalnie innowacyjny (tzn. urzędnik nie musi go uznać za innowacyjny). Teoretycznie dają fundusze tylko na pomysły zwiększające innowacyjność w regionie ;)
Emka pisze:Chociaż z drugiej strony sama specyfika takiego miejsca obniżyłaby koszty w stosunku do "normalnych" barów - bo większość mebli, wyposażenia, naczyń, możnaby pozbierać po znajomych, piwnicach no i wykonać samemu trochę elementów wystroju wnętrza :)
Modna sprawa w dzisiejszych czasach - niechlujny bar można nazwać vintage i tak ludzie przyjdą. Nie trzeba malować ścian, kupować elementów wystroju wnętrza (zasłonki, żyrandole i inne pierdoły), nie musisz się nawet martwić ukryciem instalacji wodociągowej czy kanalizacyjnej - byle tylko gówna nie pryskały na ludzi.
Blog science fiction & fantasy http://divibyzero.tumblr.com/

Michalinski
Naukowiec
Naukowiec
Posty: 2004
Rejestracja: 12 paź 2012, o 15:57

Re: Bar Post-Apo

Post autor: Michalinski » 29 sty 2013, o 22:42

Zack zapomniałeś, że będę musiał się przebić przez blokadę wokół planety, przelecieć przez pas asteroid, zgubić ogon imperialnych interdictorów, nakarmić wookiego i do tego posadzić maszynę w jednym kawałku gdzieś w Gdańskiej uliczce! Kredyty panie kredyty!

Awatar użytkownika
Zack
Weteran
Weteran
Posty: 743
Rejestracja: 18 paź 2012, o 14:41
Gry: DayZ

Re: Bar Post-Apo

Post autor: Zack » 30 sty 2013, o 13:19

Ja nie wiem czy bym się zatrzymał w takim hostelu, wiedząc że wygląda jak po apokalipsie. I tu jest problem - dostaniesz certyfikat z sanepidu i generalnie pedo bear seal of approval, to wtedy nie ma klimatu bo wiadomo że w post-apo nie wszystko jest syerylne. Z drugiej strony niektóre hostele wyglądają jak post-apo a działają legalnie. Trzeba więc znaleźć środek pomiędzy zniechęceniem ludzi, a zapewnieniem czystości ;)

Awatar użytkownika
Emka
Weteran
Weteran
Posty: 724
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:27
Gry: Borderlands 1&2,L4D2
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Bar Post-Apo

Post autor: Emka » 30 sty 2013, o 21:22

A tam, coś (strój/wnętrze) może wyglądać bardzo post-apo a jednocześnie być sterylnie czyste :) myślę, że wszystko da się odpowiedno postarzyć, podniszczyć, pomalować. Do ciuchów fajnie sprawdza się tarka do warzyw :D Plamy można zrobić farbką do tkanin, albo np. domestosem.

No a w takim hostelu, np. pościel - wiadomo, że musi być czysta, ale jeśli każda część będzie z innego kompletu, do tego gdzieś tam zacerowana, gdzieś tam z łatą - już jest klimat ;)
Od tępych ludzi gorsze są tylko tępe noże. I igły.

Awatar użytkownika
Zack
Weteran
Weteran
Posty: 743
Rejestracja: 18 paź 2012, o 14:41
Gry: DayZ

Re: Bar Post-Apo

Post autor: Zack » 9 lut 2013, o 12:42

Emka pisze:myślę, że wszystko da się odpowiedno postarzyć, podniszczyć, pomalować. Do ciuchów fajnie sprawdza się tarka do warzyw Plamy można zrobić farbką do tkanin, albo np. domestosem.

No a w takim hostelu, np. pościel - wiadomo, że musi być czysta, ale jeśli każda część będzie z innego kompletu, do tego gdzieś tam zacerowana, gdzieś tam z łatą - już jest klimat
Świetna wizja, widać że masz już na to jakiś plan. Możesz liczyć na mnie jako przyszłego klienta - nie będę miał oporów żeby spać na zacerowanej poduszce i przykryć się kocem pozszywanym z czterech nierównych części :D Byle tylko pranie robili regularnie.

I niech będzie taki barek do pochlania wieczorami:

Obrazek

Awatar użytkownika
Emka
Weteran
Weteran
Posty: 724
Rejestracja: 10 gru 2012, o 19:27
Gry: Borderlands 1&2,L4D2
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Bar Post-Apo

Post autor: Emka » 9 lut 2013, o 13:03

Barek do pochlania wieczorkami ( i nie tylko) to obowiązkowo :D
Wizję mam, pomysłów masę - na urządzenie i prowadzenie, gorzej z ekonomiczną stroną.

Myśl o bieganiu po urzędach i bankach, próbowaniu załatwienia jakichś dofinansowań czy kredytów... przeraża mnie to bardziej niż wizja prawdziwej apokalipsy...

Póki co liczę na to, że wygram w totka, albo znajdę bogatego męża ;)
Od tępych ludzi gorsze są tylko tępe noże. I igły.

Awatar użytkownika
Klonus
Bard
Bard
Posty: 549
Rejestracja: 18 mar 2013, o 08:19
Gry: Planet Side 2
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bar Post-Apo

Post autor: Klonus » 23 mar 2013, o 23:08

Emka pisze:No a z tym hostelem to dobra opcja, bo tego typu bar czy cały kompleks na pewno nie mógłby sie znajdować w centrum miasta, a więc i z dojazdami byłyby problemy.
Nie rozumiem czemu nie mogłaby się znaleźć w centrum miasta. Oczywiście nie w ścisłym (np. na Starówce), ale w pobliżu jak najbardziej, a już na pewno w granicach miasta (najlepiej blisko węzła przesiadkowego). Nie wiem jak u was, ale w Bydgoszczy jest sporo przestrzeni, która tak naprawdę nie jest użytkowana (znaczy jest "marstwa", społecznie zdegradowana czy wykluczona - nie jestem pewien jak to nazwać). A taką knajpkę można wówczas uznać za rewitalizację.

Awatar użytkownika
divibyzero
Posty: 1914
Rejestracja: 3 paź 2012, o 20:37
Gry: Arma 2, Dark Souls
Kontaktowanie:

Re: Bar Post-Apo

Post autor: divibyzero » 23 mar 2013, o 23:21

Klonus pisze:Nie rozumiem czemu nie mogłaby się znaleźć w centrum miasta. Oczywiście nie w ścisłym (np. na Starówce), ale w pobliżu jak najbardziej, a już na pewno w granicach miasta (najlepiej blisko węzła przesiadkowego). Nie wiem jak u was, ale w Bydgoszczy jest sporo przestrzeni, która tak naprawdę nie jest użytkowana (znaczy jest "marstwa", społecznie zdegradowana czy wykluczona - nie jestem pewien jak to nazwać). A taką knajpkę można wówczas uznać za rewitalizację.
W sumie niektóre części miasta (np. Warszawy) nadawałyby się idealnie. Problemem jest jednak podwyższony bandytyzm i dresiarstwo w tych rejonach. Ale rozwalone kamienice i dziurawe drogi - pejzaż wypisz wymaluj post-apo, nawet nie trzeba nic przygotowywać ^^
Blog science fiction & fantasy http://divibyzero.tumblr.com/

Awatar użytkownika
Klonus
Bard
Bard
Posty: 549
Rejestracja: 18 mar 2013, o 08:19
Gry: Planet Side 2
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bar Post-Apo

Post autor: Klonus » 24 mar 2013, o 21:37

Ochronę musisz mieć. Pamiętam, że kilka kilometrów za Bydgoszczą była kiedyś "Czerwona Karczma". Fajny lokal z dobrym rzarciem. Nie chcieli jednak zapłacić haraczu i poszła knajpa z dymem. Tu nie ma reguły, że w mieście jest bardziej lub mniej bezpiecznie.
Bardziej regułą jest, że miasto jest bardziej zastraszone.

A z tymi dziurami, to jeszcze Inspektor Nadzoru Budowlanego musi na to pozwolić. Ale jest też coś takiego jak "trwała ruina" i "ruina zabezpieczona" (to ostatnie nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jest).
Nie zmienia to faktu, że kamienice są drogie i w wynajmie i w utrzymaniu.

Pasterz
Przybłęda
Przybłęda
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2013, o 16:20
Gry: Planetside 2, Arma 2 i 3, Ghost Recon Online

Re: Bar Post-Apo

Post autor: Pasterz » 25 mar 2013, o 01:23

Nie wiem dlaczego, może to naleciałość z podręczników do Neuroshimy ale moja wizja Post-apokaliptyczny baru to wielki połatany twór cięzarówkopodobny :) . Wielka jeżdżąca forteca która mogłaby jechać tylko i wyłącznie zasilana swoją zajedwabistością. Gdzie poniesie tam stanie. Rozstawi namiot lub rozłoży stoliki na dachu. W Post-apokaliptycznym świecie nie ma niczego stałego więc czemu bar miałby stać w miejscu?

Tu też podchodzi wesoła wizja jeżdżącego kramiku który od czasu do czasu rozstawia się i jak tylko zarobi na wachę, jedzenie i ekwipunek wyrusza dalej w trasę.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość